Szlak żółty

Szlak żółty długości ok. 6 km zwany archeologicznym jest najciekawszym szlakiem w okolicach Głuchołaz i Bodzanowa. Prowadzi on na szczyt Przedniej Kopy (495 m. n.p.m.) oraz do miejsc dawnego górnictwa złota. Wędrując tym szlakiem możemy zapoznać się również z zabytkami dawnego uzdrowiska miasta Głuchołazy. Wyruszając z Placu pod Amorkiem w Głuchołazach szlak przechodzi pod wiaduktem kolejowym obok mostu na promenadę spacerową biegnącą wzdłuż brzegu Białej Głuchołaskiej. Na jej przebiegu znajdują się dwa źródełka oraz Grota Góralska. Grota Góralska to kilkunastometrowa sztolnia kopalniana, z której wydobywano złoto. Posiada ona specyficzny mikroklimat, który pozwala zimować w niej kilku chronionym gatunkom nietoperzy. Naprzeciwko ujęcia wody szlak skręca do lasu gdzie znajdują się tereny dawnej eksploatacji złota. Zobaczyć tu można relikty kopalnictwa w postaci szybów, zagłębień. Dalsza część prowadzi zboczem Góry Parkowej. Tam skręca w lewo i stromo podchodzi na sam szczyt Przedniej Kopy przecinając Średnią i Górną Drogę Świńską. Przed szczytem znajduje się neogotycka kaplica św. Anny wybudowana w 1908 r. Tuż obok kaplicy znajdują się Wiszące Skały o wysokości ok. 10 m. Na szczycie znajduje się 22 metrowa wieża widokowa wybudowana w 1898 r. Schodząc ze szczytu stromo biegnącą ścieżką wychodzimy na polanę przy pensjonacie „Zacisze II” i „Jeziorku Łabędzim”.

Szlak Niebieski

Szlak niebieski długości 7 km. Czas przejścia waha się w granicach 2,5 godziny. Podobnie jak w przypadku szlaku żółtego wychodzimy z Głuchołaz z Placu pod Amorkiem. W pierwszej części wędrówki idziemy w górę wzdłuż czerwonego szlaku. Obok trzeciej kapliczki Drogi Krzyżowej szlaki niebieski i czerwony rozchodzą się. Szlak niebieski skręca w lewo podążając dalej Drogą Krzyżową, którą w 1930 roku zbudował Jan Hoy. Obrazy Drogi Krzyżowej są autorstwa Józefa Mitschke. W połowie drogi znajduje się murowane źródło Sarniego Potoku o nazwie Studnia Jakubowa. Tuż za 14 stacją Drogi Krzyżowej szlak niebieski prowadzi przez Przełęcz Siodło. Dalej droga wiedzie zboczem Średniej i Przedniej Kopy. Po drodze o łagodnym przebiegu z pięknym leśnym krajobrazem dochodzimy aż do Drogi Krzyżowej między drugą a trzecią kapliczką i potem razem ze szlakiem czerwonym możemy powrócić do punktu wyjścia naszej wędrówki, czyli na Plac pod Amorkiem.

Szlak Czerwony

Szlak czerwony można przejść go w około 2 godziny. Warto wyruszyć na ten szlak, ponieważ daje on możliwość poznania najważniejszych atrakcji Gór Opawskich. Ma on długość ok. 6 km. Z Placu pod Amorkiem, gdzie bierze swój początek, prowadzi prosto na szczyt Przedniej Kopy (495 m n.p.m). Ze szczytu Przedniej Kopy droga prowadzi obok szczytu Średniej Kopy (543 m. n.p.m.) do przełęczy gdzie szlak czerwony krzyżuje się ze szlakiem niebieskim i drogą do Podlesia. Trzeba zwrócić tam uwagę na oznaczenie szklaków. My idziemy prosto na szczyt Tylniej Kopy (535 m. n.p.m.). Stamtąd idąc w dół dochodzimy do drogi asfaltowej Podlesie-Konradów.W odległości 300 m od wejścia szlaku na drogę asfaltową warto na chwilę zejść ze szlaku kierując się w przeciwną stronę niż on prowadzi, czyli w stronę Podlesia. Tam zobaczyć można leżący przy drodze głaz graniczny z inicjałami Biskupa Andrzeja z datą 1586 r. Dalej szlak biegnie przez Konradów, obok przejścia granicznego do Jarnołtówka na szczyt Biskupiej Kopy (889 m n.p.m.), a stamtąd przez Srebrną Kopę (785 m n.p.m.) do Pokrzywnej i dalej aż do Prudnika.